Menu główne
Dla uczniów
Dla rodziców
Źródła finansowania:
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych w indywidualnym procesie kształcenia dzieci klas I-III szkół podstawowych w Gminie Drezdenko. Ma to szczególne znaczenie w pierwszym etapie edukacji, gdyż w tedy u dzieci kształtuje się postawa sprzyjająca dalszemu rozwojowi.
Do kogo skierowany:
Projekt kierowany jest bezpośrednio do uczniów (chłopców i dziewcząt) uczęszczających do klas I-III szkół podstawowych w Gminie Drezdenko. Obejmie on 315 dzieci klas I-III. W poszczególnych zaplanowanych projektem zajęciach specjalistycznych wezmą udział ci uczniowie, u których zdiagnozowano określone problemy, a w zajęciach rozwijających zdolności i zainteresowania wezmą udział uczniowie szczególnie uzdolnieni. Do zajęć specjalistycznych zostali zakwalifikowani uczniowie, którzy wyłonieni zostali w drodze przeprowadzonej w szkołach diagnozy. Każdy uczeń został poddany wstępnej diagnozie na początku roku szkolnego. Badano poziom rozwoju dziecka w zakresie dojrzałości fizycznej, motorycznej, poznawczej, emocjonalnej oraz społecznej. Do badań użyto kart diagnozujących i arkuszy obserwacji. Diagnoza obejmowała również obserwacje uczniów na zajęciach dydaktycznych i pozalekcyjnych. Obserwacja obejmowała mowę dziecka, wytwory uczniów, rozmowę kierowaną oraz szereg innych aspektów rozwojowych. Na jej podstawie oraz analizy osiągnięć ucznia zapisaną w dziennikach lekcyjnych, dokumentacji wychowawcy oraz pedagoga sporządzono dla każdego dziecka informację zawierającą mocne strony dziecka, zauważone trudności, podjęte działania wspierające rozwój dziecka oraz wskazówki dotyczące jego dalszego rozwoju. W przypadku najmłodszych uczniów klas I kwalifikacją do poszczególnych zajęć były wyniki diagnozy przedszkolnej, dostarczone przez rodziców.
Sytuacja ta wymaga również indywidualnej interwencji celem zachęcenia dzieci do rozwijania swoich talentów, umiejętności i pogłębiania wiedzy, która wpływa pozytywnie na wzrost poczucie własnej wartości, samooceny oraz wyników nauczania.
Podejmowane działania:
Doposażenie bazy dydaktycznej szkół podstawowych w Gminie Drezdenko.
Wyposażenie w materiały dydaktyczne sal, w których prowadzone są zajęcia z uczniami klas I-III szkół podstawowych. Wyposażenie będzie dostosowane do zaplanowanych zajęć oraz zgodne z potrzebami dzieci. Realizacja powyższych działań przyczyni się do osiągnięcia Standardu nr IV opisanego w "Zasadach przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych ..." autorstwa IŻ PO KL.
|